Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Světla, kabeláž, navigace ...
Radek
Příspěvky: 123
Registrován: 13 led 2010 16:16

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od Radek » 02 led 2011 21:25

Riccardocz píše:Ahoj,
je to jednoduší než si mislíš. Na přední okénka stačí stáhnout dolu a přidržet do te doby co je slišet malý cvaknuti a zás nahoru a přidržet do te doby co je slišet malý cvaknuti - to same jak ze trany řidiče tak spolujezce.
Na naprogramováni abs, tcs atd, stačí, pří nastartovaném motoru, šlápnout na brzdu, a otočit kompletně volant do pravá a do levá, ono to vypne z přistrojovky a je všé v pořadku (někdy se musí vypnout motór a zás nastartovát) - těch návodu jejích hodně na netu.
Mohu řict ze s tou novou autobaterií konečně mám klid. Ráno je -15, auto stojí 5 dnu a startuje to ihned ;)
V případě poťiže dej vedět.
Tohle jsou pro mne cenné rady a moc ti za ně děkuji. V manuálu jsem nic takového nenašel nebo to možná bude tím,že je v angličtině.

Radek
Příspěvky: 123
Registrován: 13 led 2010 16:16

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od Radek » 03 kvě 2011 22:02

Odpojil jsem baterku z důvodu dobití a po zapojení nejdou otvírat okna, jen to v místě řidiče.Neznám žádný fígl jak ty okna znovu zprovoznit ale věřím,že něco na to bude.Chlapi, znáte někdo ten fígl nebo postup? Prosím poraďte mi.

Uživatelský avatar
NitRaM
Příspěvky: 138
Registrován: 07 čer 2009 23:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od NitRaM » 04 kvě 2011 00:36

vloz klic, otoc do prvni polohy a zacni od ridice a jedno okno po druhem dej dolu a zase nahoru a jak dojedes nahoru chvilku podrz, nejak tak to bylo, musi se to znovu naucit ;) pripadne zabrouzdej na netu a urcite presny navod najdes. I tady to mozna nekde bylo.

edit : auta do r. 2007 - musis kazdy dvere zvlast 2008 by zadni okna mely jit z panelu od ridice /ridic a spolujezdec zvlast /

Kdyz budes davat okno dolu melo by to "kliknout" po kliknuti vytahni okno nahoru a podrz to, melo by to zase kliknout :)

Jeste ti muzes svitit TCS a DSC :

odstraneni :

- nastartuj auto
- otoc volantem plne do prava
- otoc volantem plne do leva
- vypni motor a klic
- nastartuj
- hotovo :)

Uživatelský avatar
salusa
Příspěvky: 63
Registrován: 11 čer 2009 15:16

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od salusa » 06 čer 2011 14:26

Cau,

tak jsem koupil tu Bosch S5, jelikoz me minuly tyden auto nechalo ve stychu cestou do prace (mel jsem 5 minut zapnuty radio bez zapnutyho mototu a uz jsem nenastartoval...) -> kabely.

Tak kdyz jsem si cetl tenhle thread, uz jsem se tesil, az tu Panasonic konecne vyhodim. Baterku jsem vymenil, jen teda se mi tam skoro nevesla vubec! Jak jste tam tu Bosch narvali? Me to teda nejak nakonec drzi, ale moc velkou duveru v to nemam, ale ta plastova vanicka je bud mala nebo mi tam smerem ke kabine neco prekazi, ze nemuzu tu baterku posunout dal.. Dyztak zkusim udelat nejaky foto..

Jinak je to mozna nejakou placebo efekt, ale pride mi, ze to auto i nejak lip jede, dalkovy ovladac od dveri dosahne o dost dal a celkove mam lepsi pocit, ze tam ta baterka je.. ted jenom aby mi pri brzdeni nevylitla ven ;o)

Diky,
H.

corleone
Příspěvky: 36
Registrován: 14 říj 2011 21:50

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od corleone » 02 srp 2012 15:15

No já koupil baterku Autobaterie Exide Premium 12V, 77Ah, 760A, EA770,. S malinkou úpravou se vešla a startuje parádně.

Uživatelský avatar
igabas
Příspěvky: 202
Registrován: 19 črc 2009 01:19
Bydliště: Praha, ZZ9 Plural Z Alfa

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od igabas » 26 srp 2013 17:46

Jestli to není zbytečný luxus.
Já mám stále původní, pětiletou, 55D23L-M, tzn. kapacita 20h: 60 Ah, 10h: 55 Ah, 5h: 48 Ah, startovací proud (C.C.A) 360 A.
Nikdy jsem s ní neměl žádný problém, jenom jsem za tu dobu dolil do každého článku cca 100-150 ml destilky.
Podle posledního měření je cca na polovině kapacity, což těm 5 rokům odpovídá. Zkusím regenerační (desulfatační) nabíjení, jestli se trochu nezvedne.
Jinak jako optimální náhrada mi přijde Exide Premium 65 Ah EA654, ta by tam měla pasovat bez úprav.
Přímý ekvivalent původní baterky by měl být EXIDE Excell 60 Ah, 12V, EB604, případně Varta Blue Dynamic D48.

Edit 28.8.: Tak dneska jsem se dostal na 67% nominální kapacity. Tuším že bych se mohl dostat k 75%, což je na 5-letou baterku docela slušné.
Pokusím se ji udržet v provozu co nejdéle, a trochu mi vadí, že se nové prodávají samé bezúdržbové. Někomu to přijde jako výhoda, ale ve skutečnosti to znamená, že mají zbytečně zkrácenou životnost, protože není možné jim dát údržbu.
Můj milášek: 2008 Revolution High, Copper Red

Uživatelský avatar
igabas
Příspěvky: 202
Registrován: 19 črc 2009 01:19
Bydliště: Praha, ZZ9 Plural Z Alfa

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od igabas » 02 zář 2013 11:32

Nevím, jestli moje baterka přežije tuhle zimu, tak si pomalu vyhlížím náhradu, a jsem z toho trochu rozpačitý.

Udělal jsem nemilou zkušenost, že moderní bezúdržbovky mnohem hůř snášejí hluboké vybití. Co stará údržbovka v pohodě přežila, pro novou bezúdržbovku znamenalo praktickou smrt.

A pak, moderní bezúdržbovky mají pro snížení spotřeby vody přimíchaný vápník, a proto potřebují o něco větší palubní napětí k plnému nabití. O několik desetin voltu (konkrétně se podle typu uvádí 14,4 až 14,8 V), zatímco - alespoň v mém autě - se po nastartování dobíjí krátce na 14,2 V a pak se udržuje 13,9-14,0.
To by znamenalo buďto zvýšit palubní napětí, anebo alespoň 1x měsíčně dobíjet nabíječkou nastavenou na vápníko-olověné (calcium-lead) baterky tj. do 14,8 V (standardní nabíječky končí na 14,3-14,4 V). Řešili jste to někdo?

P.S. vypadá to, že bezúdržbové baterky znamenají nejen to, že jim není možné dát údržbu, ale taky to, že je s nimi víc starostí. Merde!

Začínám tíhnout k Banner Starting Bull 65 Ah typ 565 33. Sice bezúdržbovka, ale umožňující údržbu (nejsou zakryté špunty na článcích), a výrobce netají info o problému s krátkými pojížďkami a o správném nabíjení (na rozdíl od Varta, Bosch, Exide...).
data sheet: http://www.bannerbatterien.com/backend/ ... 330101.pdf
tech. guide: http://www.bannerbatterien.com/banner/f ... eberGB.pdf
nabíjení vápníko-olověných baterií: http://www.bannerbatterien.com/banner/f ... ik_GB4.pdf
Můj milášek: 2008 Revolution High, Copper Red

Uživatelský avatar
igabas
Příspěvky: 202
Registrován: 19 črc 2009 01:19
Bydliště: Praha, ZZ9 Plural Z Alfa

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od igabas » 04 zář 2013 11:50

Od Bannera info mám.
Oslovil jsem také Exide, Bosch, Varta, jak že to tedy je.
Zatím jsem dostal odpověď jen od Bosche, velmi skrovnou, ale mezi řádky potvrzující, že s autem nastaveným na 14 V v palubní síti budu mít při krátkých pojížďkách problém - zatímco s klasickou údržbovkou jsem ho nikdy neměl.

Nezkoumali jste někdo, jestli jde (a jak) to napětí v palubní síti zvednout?

Edit: Tak jsem konečně vyšťoural přímý ekvivalent původní baterky - údržbovou, bez vyvolaných problémů s dobíjecím napětím. Yuasa 56068 http://eshop.micronix.cz/akumulatory-a- ... 56068.html.
Ale protože jsem svou baterku oživil na min. 80% kapacity, nákup odkládám na neurčito :D
Můj milášek: 2008 Revolution High, Copper Red

Uživatelský avatar
joe_st
Příspěvky: 55
Registrován: 04 čer 2009 22:51
Bydliště: jizni cechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od joe_st » 12 lis 2013 21:25

takze pro ty z vas kdo taky v 5-6 letech veku auticka budou menit AKU.
Dneska jsem koupil v ELITU:
TAB Jap 60 Ah pravá /
TAB Polar Japan, EN 450 A, Rozměry: 230x170x200/220 mm
kod: TAB 560 68

coz kapacitou i rozmerem presne odpovida orig. baterii.
Neni treba zadne upravy proste jen vyndat orig. a vlozit novou a je to.
:D
zoom zoom

Joe
CX7 Red copper 07 260HP , MX5 Miata SC Highlight Silver 03 215HP

Uživatelský avatar
maestrum
Příspěvky: 28
Registrován: 21 lis 2013 11:07

Re: Vyměna autobaterii/vyřešení AC problemu

Příspěvek od maestrum » 15 led 2014 14:43

Co říkáte na baterii s AGM technologií ? Např. Varta Start-stop, GS titan agm, nevyřešilo by to, resp. nezlepšilo problém dobíjení při krátkých pojezdech ?

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti