Cukání motoru při akceleraci II

Motor, výfuk, převodovka, chip tunning, LPG a další
Ondřej
Příspěvky: 58
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 26 lis 2017 17:40

Zdravím,
za celý rok se mi nepodařilo zjistit příčinu poškubávání motoru při akceleraci, tak jsem založil toto téma ještě jednou, třeba někdo poradí. Starší téma ujelo někam jinam.

Projevy: od 1500 otáček do 3-4k při jakéholi akceleraci motor nervózně škube. Nijak zvlášť, spolujezdci to nevnímají, já docela intenzivně. Typicky se rozjedu do křižovatky, dám dvojku, od 1500 ot. jestli dám plnej nebo čtvrt plynu, při zrychlování to párkrát zaškube, mizí to až když nafouká turbo a motor se roztočí. Dělá to na všechny stupně, i při studeném motoru. Občas to škubne i při ustálené jizdě.
Mám pocit, že se to zlepší, když někde stojím v zácpě, nebo auto stojí na místě a stoupne teplota motoru. Pak to pár sekund funguje dobře, než se rozjedu.
Auto jinak startuje na drc, nekouří, volnoběh ok

Co už jsem zkusil:
1. 4 typy svíček - Denso ITV22, Brisk P5, Beru UTP7 - všechno iridium, teďka obyčejné Championy za 50Kč/ks a stejný. Všechny svíčky rozumně čistý izolátor, ale na okrajích černé saze i po 120km jízdě po dálnici (ukazuje na bohatší směs).
2. Váha vzduchu - vyčištěná, zkusil jsem jí i přicpat o cca 10% (ochudit směs) a nic moc, hůř to jede, ale cuká stejně.
3. Klapka - vyčištěná, namazaná a podle všeho funguje správně. Možná už je vyběhaná a trochu kmitá (někdo se v tom už také šťoural), nemám to jak ověřit.
4. Filtry nový, žádná změna
5. Reset ŘJ - možná placebo, ale prvních 10km trochu zlepšení
6. Nové turbo, regulátor podle všeho funguje. Po odpojení bypassu jen na podtlak (taky nový) žádná změna.
7. Hadice X-krát kontrolovaný, dotažený.
8. Vstřiky vyčistěné mimo auto, 8000km leju VIF do každé nádrže.
9. Benzíny snad všechny značky, včetně 75% mixu s E85, na 95 to jede snad i líp, ale z 90% jezdím Verva100.
10. Diagnostika neukazuje nic vyloženě mimo (v rámci možného na čínské diag.), ale nemám fabrickou a neznám správné hodnoty.
11. Motor po malé GO, nové rozvody, vačky, ventily, kroužky, časování všeho nastaveno podle manuálu (dělalo to i před GO úplně stejně).
12. Spotřeba na delší trať na rychlostních limitech kolem 10,5-11,5l, na míň jak 9l se nedostanu, to by silnice musely být jenom z kopce.
13. Odpojení ovládání swirl klapek (jede jen na půlku kanálů v sání) - spíš horší.

Co jsem nezkusil:
1. Swirl klapky otevřít na plno. Možná nějak zakmitávají, regulační smyčka nefunguje správně.
2. Diagnostiku u někoho, kdo ví, co dělá a jenom nehádá.
3. Měření teploty v motoru, vs. co říká jednotka. Možná vadný termostat. Tady se chytám sledování, že vyšší teplota=menší problémy.
4. Zapalovací cívky
5. Lambdy
6. Neměřil jsem po GO tlaky, před GO kolem 12. Spotřeba oleje cca 0,2l/3000km teďka v zimě (denně studené starty), v létě nula.

Kdo dočetl až sem a má nějakou dobrou radu, prosím, ať se o ní podělí. Už jsem tomu auto hodně věcí odpustil, ale tohle mě štve tak moc, že mám chuť to prodat jako vrak.

Uživatelský avatar
Honzin
Příspěvky: 123
Registrován: 02 pro 2012 23:50
Bydliště: Brno okolí :-)

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Honzin » 29 lis 2017 14:51

Čau,asi ti neporadím,ale.Dělá to i na volnoběh s přidáváním plynu? Asi bych zkusil origo diagnostiku,třeba jim to něco vyplivne. Aspoň jestli je to v elektrice nebo v benzinu. Mi to taky škubalo a byl to vstřik.
To že jsi je vyčistil neznamená že jsou ok.Ale těžko kde seženeš jiné na zkoušku. Před montáží jsi je odzkoušel?
Teď mě ještě napadla propálená cívka na svíčky :? Může přeskakovat jiskra z izolace na kostru a taky to může blbnout (na zkoušku bych na ně natáhl nějaký kus hadice jako izolant).
Ale nejdřív bych dal tu diagnostiku. ;)
vínová 2,3 DiSi

Ondřej
Příspěvky: 58
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 30 lis 2017 21:10

Jsou mi divný dvě věci. Jednak to přestane, když stojím na místě a teplota stoupne z normálních 85 na 95-100°C. Na tu chvilku, než to zchladne, je to OK. Taky bych šel po elektrice nebo vstřiku, ale všechny svíčky jsou jedna jak druhá, čistá, ale černá od sazí. Když odejde vstřik nebo cívka, tak se to projeví na jednom válci.
Diagnostiku bych dal, ale u někoho, kdo tomu rozumí. Co nepotřebuju je dojet do Mazdy, napíchnout DG, zašlapat na plyn, já vytáhnu 800 a řeknou mi, že závady žádné a mám vidiny.

benzín
Příspěvky: 80
Registrován: 14 lis 2016 22:54

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od benzín » 01 pro 2017 19:43

Mám to isté.. riešenie je výmena prvej lambda sondy... Stojí okolo 200€ čo je relatívne veľa.
Lambda sonda mieša pomer vzduchu a benzínu. U mňa keď som lambdu testoval ukazovala dobré hodnoty.. počas jazdy ale ukazovala taký čudný mierne trhaný priebeh, ktorý si len tak niekto nevšimne. Aj ja som to prehliadol, nebyť kamarátovej 2.3 disi asi by som na to ani neprišiel lebo jemu to trhalo neskutočne silno a samozrejme aj graf funkcie lambdy bol trahaný viac ako môj.. po výmene mne aj kamarátovi trhanie prestalo..
Je samozrejme viacero vecí čo to môže spôsobovať. Zlé časovanie ventilov ( zlé rozvody ), prípadne zapchatý palivový filter, vstreky pred smrťou a pod.. ja som prečistil a porobil strašne veľa vecí v motore kým som prišiel na to že to je lambda

Ondřej
Příspěvky: 58
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 02 pro 2017 13:20

Diky za zpětnou vazbu s tou lambdou. Taky jsem jí sledoval a na nic jsem nepřišel. Nicméně, za normální jízdy je na ní kolem 750-800°, ale když to nedělá po chvilce stání, je na ní jen 550-600°C. Než ta teplota zase nastoupá zpět zhruba po 10s podle zátěže, to je ta chvilka, kdy je to OK. Zkusím jí odpojit, mělo by to pořád jet i bez lambdy jen podle tabulky v ECU, případně jí vyměním, protože jestli není KO teď, tak určitě bude zanedlouho s 230k na tacho.

Ondřej
Příspěvky: 58
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 09 pro 2017 14:57

Tak lambda asi taky ne, postupně jsem je odpojoval/připojoval a kromě toho, že to moc nejede, to cuká úplně stejně jako dřív, vůbec žádná změna. Tak jdu shánět někoho, kdo má pořádnou diagnostiku a připravím si peněženku.

Ondřej
Příspěvky: 58
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 20 úno 2018 21:57

Nové poznatky. Citelné zlepšení, když zapojím hadičku swirl klapek přímo bez ovládacího ventilu. Tím jsem přišel na to, že spínač, který kontroluje otevření swirl klapek, by měl zahlásit chybu při trvalém zavření/otevření a nehlásí nic. Najezdil jsem pár desítek km s klapkama v krajní poloze a žádný error. Kolem 4500 mi taky najednou skokově stoupne tlak za turbem o 0,2baru, auto poskočí, za 200ot. to zase spadne zpátky. To auto je celé dokurvené, asi se někdo hrabal i v mapách, není v ničem jistota.

norm21
Příspěvky: 4
Registrován: 20 úno 2018 08:32

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od norm21 » 22 úno 2018 13:18

Odpojil si ele-solenoid ktorý sa nachádza na sacom potrubí alebo si len vytiahol hadičku k tej pumpe ktorá je ovládaná podtlakom a riadi swirl klapky?
Ja som odstavil swirl klapky len vytiahnutím hadičky, ktorú som následne utesnil skrutkou k tej samotnej pumpe. Žiadnu chybu to vtedy ani mne nevyhadzovalo.

Skontroluj si tlak v strekovacej rampe - EU verzia dokáže mať v dobrom stave aj 1800 PSI pri akcelerácií USA verzie davajú kolo 17000 PSI, na neutral by malo držať 400 PSI už 300PSI je málo a može prepušťat ventil. Toto sa da krasne skontrolovať aj tou jednoduchou diagnostikou cez mobil a ELM koncovkou.
Tlak nízkotlakovej palivovej pumpy odtestuješ tak že to budeš na diagnostike sledovať ten istý tlak ako som písal fore ale v tom rozdiely že nesmieš naštartovať necháš iba zapnutý klúč v polohe on čerpadlo bude tlačiť . Nerob to po jazde lebo budeš merať tlak vysokotlakej pumpy ja to robim jednoducho ráno tesne pred štartom. tlak by mal byť v rozmedzi 50-60 PSI.
Ako som sa dočítal tak tieto auta majú strašne citlivý knock senzor stačí jemne cinkanie a začne to vytvárať falošný knock a vtedy to môže začať haprovať.
Dosť veľkou pravdepodobnosťou falošného knocku môžu byť aj tesnenie vstrekovačov, od výroby sú dosť slabé a hlavne drahé. V USA ich menia z dizlovej toyoty viď link:

http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f ... on-104815/

Ondřej
Příspěvky: 58
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 28 úno 2018 14:24

Mám hadičku napřímo do aktuátoru. Zkoušel jsem i varianty plně otevřeno, plně zavřeno s ucpanými hadicemi.

Tlaky jsem změřil: 51psi pumpa bez motoru, 1670-1720psi při plném plynu, volnoběh kolem 320-340psi. Samozřejmě to není nové, má to 250k km.

S těma podložkama škoda, že jsem to nevěděl, když jsem to měl venku.

Dneska jsem dal Mazdu na výměnu ramen a nechal jsem rovnou přehrát SW ŘJ. Až zas bude čas, strčím kameru před klapku, zkoušel jsem jí venku na zdroji a regulace do čtvrt plynu nic moc. Motorek, co to pohání, může mít vyčpělé magnety a komutátor a na malý úhel pocukává. Jednotka je z toho na palici, jak se mění průtok vzduchu MAFem a tlak v potrubí, dojem je stejný, jako když se rychle ťuká na pedál. Jenže, kde sehnat funkční jetou klapku za 5000, abych je nevyhodil do koše, když to bude něco jiného?

norm21
Příspěvky: 4
Registrován: 20 úno 2018 08:32

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od norm21 » 01 bře 2018 08:46

S palivovou sústavou to vypadá dobre teda , ta škrtiaca klapka môže byť problém čo popisuješ som aj niekde čítal že zvyknú byť problémové.
S tým SW daj vedieť ako si dopadol to ma celkom zaujíma mohlo by to vyriešiť spomínaný knock nebude tak citlivý.

Ja som tiež ešte nemenil tie podložky pod vstrekovače tiež som sa k tej info nedostal skôr, mohol som to vymeniť keď som menil PCV ventil.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů