Cukání motoru při akceleraci II

Motor, výfuk, převodovka, chip tunning, LPG a další
Odpovědět
Ondřej
Příspěvky: 51
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 26 lis 2017 17:40

Zdravím,
za celý rok se mi nepodařilo zjistit příčinu poškubávání motoru při akceleraci, tak jsem založil toto téma ještě jednou, třeba někdo poradí. Starší téma ujelo někam jinam.

Projevy: od 1500 otáček do 3-4k při jakéholi akceleraci motor nervózně škube. Nijak zvlášť, spolujezdci to nevnímají, já docela intenzivně. Typicky se rozjedu do křižovatky, dám dvojku, od 1500 ot. jestli dám plnej nebo čtvrt plynu, při zrychlování to párkrát zaškube, mizí to až když nafouká turbo a motor se roztočí. Dělá to na všechny stupně, i při studeném motoru. Občas to škubne i při ustálené jizdě.
Mám pocit, že se to zlepší, když někde stojím v zácpě, nebo auto stojí na místě a stoupne teplota motoru. Pak to pár sekund funguje dobře, než se rozjedu.
Auto jinak startuje na drc, nekouří, volnoběh ok

Co už jsem zkusil:
1. 4 typy svíček - Denso ITV22, Brisk P5, Beru UTP7 - všechno iridium, teďka obyčejné Championy za 50Kč/ks a stejný. Všechny svíčky rozumně čistý izolátor, ale na okrajích černé saze i po 120km jízdě po dálnici (ukazuje na bohatší směs).
2. Váha vzduchu - vyčištěná, zkusil jsem jí i přicpat o cca 10% (ochudit směs) a nic moc, hůř to jede, ale cuká stejně.
3. Klapka - vyčištěná, namazaná a podle všeho funguje správně. Možná už je vyběhaná a trochu kmitá (někdo se v tom už také šťoural), nemám to jak ověřit.
4. Filtry nový, žádná změna
5. Reset ŘJ - možná placebo, ale prvních 10km trochu zlepšení
6. Nové turbo, regulátor podle všeho funguje. Po odpojení bypassu jen na podtlak (taky nový) žádná změna.
7. Hadice X-krát kontrolovaný, dotažený.
8. Vstřiky vyčistěné mimo auto, 8000km leju VIF do každé nádrže.
9. Benzíny snad všechny značky, včetně 75% mixu s E85, na 95 to jede snad i líp, ale z 90% jezdím Verva100.
10. Diagnostika neukazuje nic vyloženě mimo (v rámci možného na čínské diag.), ale nemám fabrickou a neznám správné hodnoty.
11. Motor po malé GO, nové rozvody, vačky, ventily, kroužky, časování všeho nastaveno podle manuálu (dělalo to i před GO úplně stejně).
12. Spotřeba na delší trať na rychlostních limitech kolem 10,5-11,5l, na míň jak 9l se nedostanu, to by silnice musely být jenom z kopce.
13. Odpojení ovládání swirl klapek (jede jen na půlku kanálů v sání) - spíš horší.

Co jsem nezkusil:
1. Swirl klapky otevřít na plno. Možná nějak zakmitávají, regulační smyčka nefunguje správně.
2. Diagnostiku u někoho, kdo ví, co dělá a jenom nehádá.
3. Měření teploty v motoru, vs. co říká jednotka. Možná vadný termostat. Tady se chytám sledování, že vyšší teplota=menší problémy.
4. Zapalovací cívky
5. Lambdy
6. Neměřil jsem po GO tlaky, před GO kolem 12. Spotřeba oleje cca 0,2l/3000km teďka v zimě (denně studené starty), v létě nula.

Kdo dočetl až sem a má nějakou dobrou radu, prosím, ať se o ní podělí. Už jsem tomu auto hodně věcí odpustil, ale tohle mě štve tak moc, že mám chuť to prodat jako vrak.

Uživatelský avatar
Honzin
Příspěvky: 120
Registrován: 02 pro 2012 23:50
Bydliště: Brno okolí :-)

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Honzin » 29 lis 2017 14:51

Čau,asi ti neporadím,ale.Dělá to i na volnoběh s přidáváním plynu? Asi bych zkusil origo diagnostiku,třeba jim to něco vyplivne. Aspoň jestli je to v elektrice nebo v benzinu. Mi to taky škubalo a byl to vstřik.
To že jsi je vyčistil neznamená že jsou ok.Ale těžko kde seženeš jiné na zkoušku. Před montáží jsi je odzkoušel?
Teď mě ještě napadla propálená cívka na svíčky :? Může přeskakovat jiskra z izolace na kostru a taky to může blbnout (na zkoušku bych na ně natáhl nějaký kus hadice jako izolant).
Ale nejdřív bych dal tu diagnostiku. ;)
vínová 2,3 DiSi

Ondřej
Příspěvky: 51
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 30 lis 2017 21:10

Jsou mi divný dvě věci. Jednak to přestane, když stojím na místě a teplota stoupne z normálních 85 na 95-100°C. Na tu chvilku, než to zchladne, je to OK. Taky bych šel po elektrice nebo vstřiku, ale všechny svíčky jsou jedna jak druhá, čistá, ale černá od sazí. Když odejde vstřik nebo cívka, tak se to projeví na jednom válci.
Diagnostiku bych dal, ale u někoho, kdo tomu rozumí. Co nepotřebuju je dojet do Mazdy, napíchnout DG, zašlapat na plyn, já vytáhnu 800 a řeknou mi, že závady žádné a mám vidiny.

benzín
Příspěvky: 79
Registrován: 14 lis 2016 22:54

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od benzín » 01 pro 2017 19:43

Mám to isté.. riešenie je výmena prvej lambda sondy... Stojí okolo 200€ čo je relatívne veľa.
Lambda sonda mieša pomer vzduchu a benzínu. U mňa keď som lambdu testoval ukazovala dobré hodnoty.. počas jazdy ale ukazovala taký čudný mierne trhaný priebeh, ktorý si len tak niekto nevšimne. Aj ja som to prehliadol, nebyť kamarátovej 2.3 disi asi by som na to ani neprišiel lebo jemu to trhalo neskutočne silno a samozrejme aj graf funkcie lambdy bol trahaný viac ako môj.. po výmene mne aj kamarátovi trhanie prestalo..
Je samozrejme viacero vecí čo to môže spôsobovať. Zlé časovanie ventilov ( zlé rozvody ), prípadne zapchatý palivový filter, vstreky pred smrťou a pod.. ja som prečistil a porobil strašne veľa vecí v motore kým som prišiel na to že to je lambda

Ondřej
Příspěvky: 51
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 02 pro 2017 13:20

Diky za zpětnou vazbu s tou lambdou. Taky jsem jí sledoval a na nic jsem nepřišel. Nicméně, za normální jízdy je na ní kolem 750-800°, ale když to nedělá po chvilce stání, je na ní jen 550-600°C. Než ta teplota zase nastoupá zpět zhruba po 10s podle zátěže, to je ta chvilka, kdy je to OK. Zkusím jí odpojit, mělo by to pořád jet i bez lambdy jen podle tabulky v ECU, případně jí vyměním, protože jestli není KO teď, tak určitě bude zanedlouho s 230k na tacho.

Ondřej
Příspěvky: 51
Registrován: 18 lis 2016 08:23

Re: Cukání motoru při akceleraci II

Příspěvek od Ondřej » 09 pro 2017 14:57

Tak lambda asi taky ne, postupně jsem je odpojoval/připojoval a kromě toho, že to moc nejede, to cuká úplně stejně jako dřív, vůbec žádná změna. Tak jdu shánět někoho, kdo má pořádnou diagnostiku a připravím si peněženku.

Odpovědět

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host